Dacă nu ai trăit pe altă planetă în ultimele săptămâni ai auzit, cu siguranță, de serialul ”Squid Game” sau ”Jocul Calamarului”. Producția coreeană a luat cu asalt Netflix-ul și a depășit toate așteptările, fiind number one în peste 90 de țări și la un pas de a scrie un record de vizualizări după prima lună de la lansare. Referințele la serial sunt peste tot și e imposibil să nu fi văzut pe social media măcar un meme, un citat sau o poză care să facă trimitere la serial. 

Dincolo de povestea în sine, există câteva secrete din spatele serialului pe care poate nu le-ai aflat încă. De exemplu, faptul că scenariul a fost scris în urmă cu mai bine de 10 ani. Surprinzător? Stai să afli și alte detalii! 

1. Inițial trebuia să se numească ”Round Six”. Cel puțin așa era planul celor de la Netflix, în 2019 când au bătut palma pentru a difuza serialul. 

2. Scenariul a fost scris în urmă cu mai bine de 10 ani. Scenaristul a început să lucreze la text în 2008 și l-a terminat în 2009, dar proiectul a fost considerat prea îndrăzneț pentru ca cineva să investească în el. Au făcut-o cei de la Netflix, 10 ani mai târziu, și au dat lovitura.

3. Trebuia să fie film, nu serial. Creatorul fenomenului ”Squid Game” lucrase înainte numai la lung-metraje, așa că a fost o provocare să facă o serie de nouă episoade, în loc de un film, așa cum plănuia. 

4. Toate jocurile din serial sunt desenate pe pereții camerei în care dorm participanții, dar nimeni nu le observă. Desenele sunt dezvăluite pe măsură ce paturile concurenților eliminați sunt date la o parte. 

5. Păpușa gigantică din primul episod există în realitate și se găsește în Jincheon County, o localitate aflată la trei ore de mers cu mașina de Seoul. 

6. Numărul de telefon de pe cartea de vizită pe care o primesc potențialii jucători este, de asemenea, real. A fost o coincidență, iar bărbatul căruia îi aparține spune că a primit și 4000 de apeluri într-o zi, fiind nevoit să își schimbe numărul de telefon. 

7. Nu numai că e pe cale să bată recordul de vizualizări pe Netflix, dar a ajutat la popularizarea altor seriale asiatice. Conform algoritmului platformei de streaming, celor care au văzut ”Squid Game” le apar ca sugestii și alte seriale și filme coreene și japoneze. 

8. Două dintre jocurile din serial au creat isterie pe TikTok și utilizatorii încearcă să le recreeze. Este vorba despre primele două jocuri din serial, mai exact: ”Red light, green light” și ”Comb”. 

9. Producătorii nu au în plan un al doilea sezon, deși finalul primului a fost unul deschis, care ar permite o continuare. Cel mai probabil, în urma succesului înregistrat, cei de la Netflix îi vor face pe scenariști și pe regizori să reconsidere decizia. 

10. Provider-ul de internet din Coreea de Sud a dat în judecată Netflix după apariția serialului, deoarece traficul de internet a crescut foarte mult. Firma solicită ca platforma de streaming să plătească taxe, la fel ca alte platforme de social media.