Divergențele care nu au putut fi soluționate au fost legate de compensaţiile acordate artiştilor şi inteligenţa artificială.
Nume mari și piese celebre dispar de pe TikTok
Din această cauză, unele dintre cele mai iubite piese din lume vor dispărea din biblioteca TikTok începând cu 1 februarie 2024. Printre artiștii care sunferă de această măsură se numără și Taylor Swift sau Harry Styles.
Într-o scrisoare deschisă intitulată „Why we must call Time Out on TikTok”, publicată marţi, Universal Music Group, cea mai mare companie muzicală din lume, a acuzat TikTok că a încercat să îi „intimideze” şi să îi „intimideze” să „accepte un acord care valorează mai puţin decât acordul anterior, mult mai puţin decât valoarea de piaţă corectă şi care nu reflectă creşterea lor exponenţială”, scrie observatornews.ro.
Rețeaua permite utilizatorilor să filmeze videoclipuri de scurtă durată. Majoritatea sunt însoţite de efecte sonore şi muzică, aflate sub licenţă.
Compania Universal Music Group deţine drepturile asupra unor artişti de renume. Printre aceștia se numără Beatles, Bob Dylan, Elton John, Drake, Sting, The Weeknd, Kendrick Lamar, SZA, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Coldplay sau Post Malone.
Este singura companie muzicală care a deţinut vreodată nouă dintre primele 10 albume din topul Billboard 200 deodată. A reușit acest lucru chiar de patru ori.
Piesa „Murder on the Dancefloor” a lui Sophie Ellis-Bextor, a avut un succes deosebit în ultima vreme pe TikTok. Unii utilizatori bogaţi s-au filmat dansând pe această melodie în jurul proprietăţilor lor impresionante. Ei au reconstituit astfel o scenă din filmul „Saltburn” din 2023.
Universal Music Group susține că TikTok îi recompensează puțin pe artiști
În scrisoarea deschisă, Universal Music Group a susţinut că TikTok reprezintă ” aproximativ 1% din veniturile noastre totale”. Potrivit acestora, este o dovadă a „cât de puţin îi recompensează TikTok pe artişti şi compozitori. Asta în ciuda bazei sale masive şi în creştere de utilizatori. A creşterii rapide a veniturilor din publicitate şi a dependenţei tot mai mari de conţinutul bazat pe muzică”.
Compania muzicală a susţinut că, în timpul negocierilor pentru un nou acord, TikTok a „propus să plătească artiştii şi compozitorii noştri la o rată care este o fracţiune din rata pe care o plătesc marile platforme sociale aflate în situaţii similare”.
Când negocierile au intrat în impas, Universal Music Group susţine că TikTok a încercat să „intimideze” compania „prin eliminarea selectivă a muzicii anumitor artişti în curs de dezvoltare”, menţinând în acelaşi timp pe platformă vedete mai mari.
TikTok ar fi încercat să intimideze Universal Music Group
„Tacticile TikTok sunt evidente. Vor să se folosească de puterea platformei pentru a afecta artiştii vulnerabili. Vor să încerce să ne intimideze pentru a ne determina să acceptăm o înţelegere proastă. Aceasta subevaluează muzica şi îi defavorizează atât pe artişti şi compozitori, precum şi pe fanii lor”, a scris UMG conform sursei citate.
Ca și răspuns, TikTok a acuzat UMG că „şi-a pus propria lăcomie mai presus de interesele artiştilor şi compozitorilor lor”.
Catalogul pe care îl deține Universal Music Group cuprinde 3 milioane de piese muzicale înregistrate și aproximativ 4 milioane de cântece full.