TikTok a fost lansat în 2016 de către compania chineză ByteDance. În prezent, este disponibilă în peste 150 de țări. Rețeaua socială are birouri în Beijing, Los Angeles, Moscova, Mumbai, India, Seul, Coreea de Sud și Tokyo.
TikTok a eliminat un procent imens din melodiile de pe platformă
Aplicația de socializare, dedicată videoclipurilor de scurtă durată, a început să înlăture din ce în ce mai multă muzică de pe platforma sa. Motivul ar fi disputele permanente cu Universal Music Group (UMG) privind drepturile de autor.
TikTok a eliminat deja toate melodiile care au contracte cu această casă de discuri. Acum este nevoită să facă același lucru și cu autorii. Acest lucru înseamnă că videoclipurile care conțin piese ale unor artiști precum Harry Styles și Adele, care au semnat contracte cu Universal, ar putea fi în curând „amuțite”.
Platforma a declarat că până la 30% din ceea ce sunt considerate „melodii populare” ar putea fi eliminate. Estimările din industrie aproximează, de asemenea, că până la 80% din toată muzica de pe TikTok ar putea fi dezactivată.
Acest lucru se datorează unui fenomen numit „drepturi de autor divizate”. Mai exact, dacă un compozitor care are contract cu Universal Music a contribuit chiar și cu o mică parte la un cântec, întreaga înregistrare va trebui, teoretic, să fie dată jos. Asta include și melodii ale artiștilor de la alte case de discuri. Mulți dintre ei aparțin de cele două case de discuri majore rămase, Sony și Warner.
Muzica celor de la Universal Music Group nu mai este licențiată pentru TikTok
Conform BBC, muzica produsă de casa de discuri Universal a fost licențiată pentru TikTok până la începutul acestui an. Drepturile au expirat și nu au fost înnoite deoarece părțile contractuale nu au reușit să ajungă la un acord cu privire la cât ar trebui să plătească aplicația artiștilor.
Ca urmare, catalogul de înregistrări al casei de discuri, care numără aproximativ trei milioane de melodii, a fost eliminat la începutul lunii februarie. De asemenea, contractul privind catalogul editorial expiră la sfârșitul săptămânii. Acest lucru înseamnă că cel mai probabil alte patru milioane de melodii vor fi scoase de pe platformă.