Este rar să ajungi la apogeul celebrității, așa cum a făcut Swift. Și mai rar încă să influențezi toată îndustria, atât de profund. De la debutul primului ei album, la vârsta de 16 ani, Swift a arătat un dar special în a face conexiuni durabile cu fanii ei. Ea a inspirat genul de devotament care îi face să aștepte cu sufletul la gură fiecare nou cântec, album și lansare.
Moduri în care Taylor Swift a schimbat industria muzicală
Taylor Swift și-a folosit influența pentru a schimba aparent fiecare aspect al industriei muzicale. De la revoluția vinilului până la schimbarea modului în care sunt cumpărate și vândute biletele la concerte.
Și când vine vorba de muzică în sine, ea a făcut mai multe schimbări în ceea ce privește sunetul.
Este o apărătoare înfocată a drepturilor artiștilor
Pentru o perioadă de aproape trei ani în anii 2010, muzica lui Taylor Swift a fost top pe Spotify. Asta pentru că și-a retras catalogul de la serviciul de streaming în noiembrie 2014. A fost un semn de protest față de plățile reduse ale redevențelor pentru modelul său „freemium”.
Cu doar câteva luni înainte, Swift a sugerat nemulțumirea ei într-un articol de opinie Wall Street Journal în care scria: „Lucrurile valoroase ar trebui plătite. Părerea mea este că muzica nu ar trebui să fie gratuită.” Swift și-a repus melodiile pe Spotify abia în iunie 2017.
Nu a fost ultima dată când Swift și-a exprimat puterea în numele drepturilor artiștilor. În 2015, ea a amenințat că va ține “1989” departe de Apple Music, care atunci se pregătea să se lanseze. Motivul a fost deciziei platformei de a nu plăti redevențe artiștilor în perioada de probă de trei luni a streamerului.
Apple s-a răzgândit doar o zi mai târziu, anunțând că va plăti acele redevențe până la urmă. „Când m-am trezit azi dimineață și am văzut ce a scris Taylor, am înțeles că avem nevoie de o schimbare”, a scris pe Twitter Eddy Cue, vicepreședintele serviciilor de internet și software Apple. Schimbarea bruscă a companiei a fost o dovadă clară a influenței lui Swift, scrie Billboard.com.