Așa că, înainte de a ceda vocii mici care te îndeamnă să îți exprimi personalitatea printr-un look vestimentar de lucru unic, ca să nu spunem original, ține cont de următorul lucru: la birou, nu te îmbraci (doar) pentru a te mulțumi pe tine.
Reguli pentru a te îmbrăca bine la locul de muncă
Este adevărat că nu hainele nu-l fac pe om, dar pentru a fi respectat la locul de muncă, trebuie să arăți ca atare. În termeni practici, acest lucru înseamnă că este foarte bine să ai competențele necesare pentru acest loc de muncă. Dar atâta timp cât nu stăpânești codul vestimentar de birou pentru industria ta, nu ai șanse să urci în ierarhie.
Dacă vreți să știți cu siguranță, mergeți în orice cartier de afaceri din lume, la ora 13:00 într-o zi lucrătoare. O grămadă de oameni de patruzeci și ceva de ani, dinamici și grăbiți, se vor succeda în fața ochilor tăi, cu un stil vestimentar copy-and-paste care nu lasă niciun dubiu în privința profesiilor practicate în zonă. Companiile bancare, financiare, de asigurări și de consultanță impun un cod vestimentar la locul de muncă, cu cămăși de damă albe și pantaloni de damă de culoare închisă.
În cazul femeilor manageri sau directori, în ceea ce privește îmbrăcămintea pentru birou este ceva mai flexibilă. Atenție, însă, la excentricitățile de formă (fusta culotte, de exemplu), lungime (fusta prea scurtă), culoare și material. Dacă sunteți un tânăr absolvent și abia ați fost angajat, evitați stângăciile clasice. Dar nici doamnele cu experiență nu sunt imune la anumite greșeli de dress code la locul de muncă. Alegeți cu grijă pantaloni de damă și cămăși de damă potrivite, din materiale de calitate și croială conformă.
Îmbrăcămintea este un instrument de comunicare extrem de important, la fel ca și cuvintele. De exemplu, hainele
care sunt prea cool pot fi dăunătoare pentru percepția mediului profesional și pentru concluziile care pot fi trase cu privire la atitudinea la locul de muncă. De asemenea, este recomandabil să alegeți ținuta potrivită pentru un interviu de angajare.
Cum să te îmbraci la serviciu când ești femeie?
Dacă ești în pană de idei despre cum să te îmbraci la serviciu, iată câteva elemente de bază pe care trebuie să le știi: