Anul 2020 a fost anul online-ului. Pandemia de Coronavirus a mutat aproape toate activitațile în online, iar asta a însemnat o creștere a descărcărilor de aplicații din AppStore sau Google Play.

2020 a avut atât părți bune, cât și părți mai puțin bune. Exceptând faptul că ne-a cam ținut în case, 2020 a avut un aport destul de mare în ceea ce privește digitalizarea. Sute de aplicații au fost descărcate de către utilizatorii de smartphone-uri, iar lupta cifrelor a fost una destul de strânsă.

Unele aplicații nici nu erau cunoscute până a nu se începe proiectul școala online. Dacă elevii au făcut cunoscute anumite aplicații, iubitorii de filme au rămas fideli aceleași aplicații de filme online. 

Uite cum arată topul complet:

10. Netflix. De la lansarea aplicației și până în prezent, Netflix a înregistrat mereu o ascensiune. Închiderea cinematografelor a avut și ea o contribuție la creșterea numărului de descărcări ale aplicației. Chiar dacă competiția este destul de mare, Netflix continuă să înregistreze 183 de milioane de utilizatori.

9. Youtube. Timpul mult petrecut în casă i-a făcut pe oameni să își ocupe timpul cu Youtube. După instalarea pandemiei, în mai 2020, Youtube a devenit cea mai descărcată aplicație de profil, cu un număr de 29,3 milioane de accesări în App Store și Google Play.

8. Google Classroom. Elevii chiar au făcut prezența și diferența. Una dintre aplicațiile de care nu mulți au auzit pâna la școala online ocupă un loc destul de bun în top. Google Classroom a depășit 50 de milioane de descărcări, ceea ce este foarte bine dacă ne raportăm la faptul că până anul trecut nu era nici măcar în top 100.

7. Google Meet. La fel ca Zoom-ul și Google Meet a înregistrat o creștere a descărcărilor datorită pandemiei de COVID-19. Aplicația aproape că a atins 50 de milioane de descărcări și a câștigat adepți datorită faptului că este free și are foarte bine reglementată partea de securitate. 

6. Instagram. Cel mai popular membru al familiei Facebook în rândul Generației Z, Instagram s-a menținut destul de bine în top. În 2020, Instagramul a fost cel mai mult folosit în scopuri de marketing și, conform Statista, brand-urile au crescut cu 0,7% datorită vizibilității de pe Instagram.

5. Messenger. Oldie, but goldie! Messenger a reușit să se mențină în topul preferințelor utilizatorilor și în 2020. Comunicare s-a mutat în online, iar asta i-a adus aplicației aproximativ 2 milioane de descărcări pe lună numai în Statele Unite.

4. Facebook. Având în vedere regulile impuse de pandemie, nu este de mirare că Facebook este printre cele mai folosite aplicații. Facebook este cea mai populară aplicație atât din App Store, cât și din Google Play, alături de întreaga familie compusă din Instagram, WhatsApp și Messenger. 

3. WhatsApp. Rămânem la capitolul comunicare, iar WhatsApp-ul a avut un an bun. Chiar dacă nu este foarte popular în Statele Unite, WhatsApp are mulți utilizatori în celelalte zone de pe glob. Aplicația destinată trimiterii de mesaje, imagini, videoclipuri și documente a fost descărcată de 2 miliarde de utilizatori în 2020. 

2. Zoom. Această aplicație alături de altele destinate video-conferințelor este una dintre surprizele anului 2020. În aprilie 2020, Zoom avea 300 de milioane de utilizatori zilnic și 2,13 milioane de descărcări pe zi.

1. TikTok. Nu este o surpriză pentru nimeni faptul că TikTok-ul este aplicația anului 2020. În luna martie a anului trecut, TikTok avea deja 2 miliarde de descărcări. Gândită inițial ca o aplicație pentru adolescenți, TikTok a înregistrat creșteri datorită pandemiei de Coronavirus.