De la crearea continutului, SEO, social media, adminstrarea unor campanii de succes si masurarea rezultatelor, specialistii in marketing care urmeaza strategia inbound au o multime de canale de promovare la dispozitie si tactici diferite pe care trebuie sa le aplice pentru a ajuta un business sa creasca. Insa maretia marketingului inbound consta in faptul ca acesta aduce rezultate vizibile, chiar si dupa incheierea campaniilor derulate. Cu alte cuvinte, ajuta un business sa fie gasit de publicul tinta mult mai usor, iar traficul pe site-ul acestuia sa genereze comenzi.

Care dintre aceste canale si tactici sunt cele mai importante pentru procesul de cumparare? Ce trebuie sa stii si sa faci, daca esti managerul unui business, pentru a atrage, a converti lead-uri si pentru a primi comenzi?

Daca esti interesat de strategii care iti pot ajuta business-ul sa creasca, citeste articolul de mai jos si sigur vei afla o multime de lucruri interesante. Insa, in cazul in care constati ca acestea sunt notiuni greu de aplicat si vrei sfatul unor persoane cu experienta in domeniu, apeleaza pentru consultanta la SEOCupcake, o agentie de marketing digital, care gestioneaza cu succes campanii de SEO si PPC pentru clienti din foarte multe domenii.

Iata ce strategii sunt esentiale pentru cresterea business-ului tau!

Inainte de toate, trebuie sa stii cum functioneaza marketingul inbound. Acesta te ajuta sa obtii pozitionari mai bune pentru site-ul tau, astfel incat sa fie gasit mai usor de potentialii clienti prin dezvoltarea unei prezente online consistente, adresandu-se nevoilor pe care le au. Cele patru actiuni care definesc marketingul inbound sunt atragerea vizitatorilor, convertirea lead-urilor, transformarea vizitatorilor in simpli clienti, iar apoi in clienti fideli!

Cum poti atrage vizitatori?

  1. Creeaza o sectiune de blog

Firmele care au un blog primesc cu 77% mai mult trafic comparativ cu cele care nu au si cu 97% mai multe linkuri catre site-ul lor. Astfel, articolele postate pe blog aduc o valoare adaugata si credibilitate unui site, atragand audienta ta ideala.

  1. Foloseste social media pentru a atrage trafic pe site

Sunt peste 2,03 miliarde de oameni care au conturi active pe social media si petrec pe acestea minimum 2 ore pe zi. Astfel, acestea reprezinta oportunitati extraordinare pentru orice afacere, deoarece exista posibilitatea de a atrage clienti noi!

  1. Apeleaza la optimizarea SEO pentru a fi gasit usor pe Google

93% dintre experientele online incep cu ajutorul motorului de cautare. De aceea, daca apelezi la servicii de optimizare SEO, site-ul tau va fi gasit mai usor si, in acest mod, vei constata cresterea traficului pe site si pozitionarea mai buna in rezultatele Google.

  1. Profita de influenta unor persoane cu autoritate

In medie, afacerile castiga 1 din 6 utilizatori atunci cand apeleaza la persoane publice, persoane ce au deja audienta pe care si-o doresc. Astfel, iti poti construi o reputatie extraordinara, daca vei gasi bloggeri sau vedete interesate de o colaborare de pe urma careia ambii aveti de castigat!

  1. Creeaza campanii de retargeting si PPC

Aceste campanii PPC au rezultate masurabile, intrucat peste 70% dintre cei vizati intra, de obicei, din nou pe site pentru a finaliza comanda pentru un produs vizionat. In plus, campaniile de retargeting genereaza o crestere de 1046% a cautarilor pe brand.

Converteste lead-urile

  1. Trafic direct cu ajutorul mesajelor “Call to Action”

70% dintre business-urile online nu au niciun mesaj notabil de tipul “Call to Action” pe site-ul lor. Din aceasta cauza, este imposibil ca traficul sa fie convertit in lead-uri. Daca nu ai niciun mesaj de acest tip pe site, nu vei indruma vizitatorii paginii tale web in directia pe care ti-o doresti.

  1. Creeaza valoare cu ajutorul unor oferte de continut

In functie de business-ul pe care il conduci, poti oferi e-book-uri sau cursuri in format pdf pe e-mail, intrucat acestea genereaza de trei ori mai multe lead-uri decat marketingul traditional outbound si consta mai putin cu 62%.

  1. Converteste vizitatori cu ajutorul unor landing page-uri

56% dintre click-urile pe un site web sunt directionate catre landing page-uri, nu catre home. Foloseste-te de acestea pentru a oferi continut de calitate si pentru a converti actiunile vizitatorilor in actiuni notabile, in lead-uri.

  1. Foloseste formulare de inscriere si pop-ups pentru strangerea de lead-uri

Acestea sunt cele mai rapide modalitati prin care obtii mai multe lead-uri. Studiile arata ca afacerile care utilizeaza formulare de inscriere si pop-ups pe site-ul lor pot creste rata de conversie pana la 1000% sau mai mult!

  1. Foloseste dovezile din social media pentru a creste credibilitatea business-ului

Daca te vei folosi de recenziile date de clienti pe social media, eficienta marketingului va creste cu 54% pentru ca 88% dintre utilizatorii retelelor sociale au incredere in recenziile postate de alti clienti care au avut contact cu compania ta, la fel de mult cum cred in recomandarile persoanelor apropiate.

Transforma vizitatorii in clienti

  1. Foloseste un CRM pentru a atrage lead-uri

Un CRM (customer relationship management) poate ajuta la cresterea veniturilor cu 41% a fiecarui agent de vanzari cand este folosit pentru a repera si converti lead-urile.

  1. Trimite e-mailuri pentru a obtine mai multe comenzi

E-mail marketingul este considerat a fi cel mai eficient mijloc de promovare, intrucat 1$ folosit in acest scop genereaza venituri de 44$.

  1. Utilizeaza mesaje de marketing automate

Afacerile care folosesc mesaje automate de marketing reusesc sa aiba venituri cu peste 10% mai mari, comparativ cu firmele care nu se axeaza pe acestea. Clientul tau a adaugat un produs in cos, insa nu a finalizat comanda? Aminteste-i de aceasta dupa ce a iesit de pe site si exista posibilitatea ca el sa revina pentru a-si continua cumparaturile!

  1. Creeaza continut axat pe vanzari

61% dintre persoane spun ca prefera sa cumpere de la o companie care le pune la dispozitie continut relevant. Daca creezi video-uri cu produsele tale sau dai detalii despre cum pot fi folosite, atunci potentialii tai clienti vor lua mai usor o decizie favorabila cumpararii.

  1. Intra in Google Analytics pentru a gasi cele mai bune canale de promovare

Peste 50% dintre managerii unor business-uri considera ca este dificil sa atribuie castigurile, cu exactitate, unei singure strategii de marketing. Insa Google Analytics iti ofera posibilitatea de a analiza canalele de promovare care iti asigura un ROI (Return On Investment) pozitiv.

Fidelizeaza-ti clientii!

  1. Ofera suport clientilor

65% dintre oamenii care comanda online spun ca ar renunta la un brand daca ar intampina, fie si o singura data, o experienta negativa cu serviciul de suport al clientilor. De aceea, trebuie sa ai in vedere acest aspect si sa creezi un sistem de suport excelent pentru cei care iti acceseaza site-ul.

  1. Creeaza o comunitate in Social Media

53% dintre oamenii care urmaresc anumite brand-uri pe retelele sociale o fac pentru ca sunt fideli acelora. Cand creezi o comunitate in social media in jurul imaginii brandului tau, fii sigur ca iti vei crea fani si clienti pe o perioada lunga de timp!

  1. Recompenseaza clientii fideli

Costa de 5 ori mai mult sa gasesti clienti noi, comparativ cu fidelizarea celor existenti. De aceea, este crucial sa recompensezi clientii fideli si sa ii faci sa revina pe site-ul tau pentru a comanda si mai mult!

  1. Creeaza o legatura stabila prin adresarea personalizata

Vanzarile unui business cresc cu 20% atunci cand apeleaza la adresarea personalizata catre clienti, care se refera la experientele lor sau la sugestii avand in vedere cumparaturile lor anterioare. Aplicand aceasta strategie le vei oferi clientilor continutul si produsele de care au nevoie.

  1. Foloseste tool-uri pentru feedback

Aduna impresiile clientilor tai pentru a reusi sa elimini posibilitatea unei experiente negative. Este nevoie de 12 experiente pozitive pentru a recompensa una negativa, de aceea trebuie sa le eviti pe acestea din urma.

  1. Strange recenzii si testimoniale pentru produse

Studiile arata ca 70% dintre utilizatori se uita la recenziile produselor inainte de a face o achizitie. Astfel, daca ii vei intreba pe clienti despre experientele lor in legatura cu produsele cumparate si le vei cere permisiunea pentru a le posta pe site, o sa atragi noi clienti!

Asadar, marketingul inbound acopera fiecare pas din procesul de cumparare: o companie deloc cunoscuta unui potential cumparator devine, in cele din urma, brand-ul sau favorit. Astfel, acest tip de marketing face o afacere mult mai atractiva pentru clienti si, atunci cand este folosit corect, este un mijloc excelent de crestere a unui business in mediul digital.