El a avut „o reducere uriașă de salariu” când a trecut de la muzică la televiziune, în urmă cu un deceniu. Nu se aștepra la asta, dar a considerat-o ca fiind o decizie strategică de afaceri.
50 Cent marchează 20 de ani de carieră
„Publicul meu este mai în vârstă. Cu munca mea de film și TV, vorbesc direct cu fanii mei. Nu vreau să-i pierd. Lor le datorez succes-ul pe care îl am.”
50 Cent, pe numele real Curtis Jackson, a împlinit 48 de ani pe 6 iulie 2023. Aniversarea a avut loc în timp ce se pregătea de pornirea în turneul “Final Lap” prin America de Nord, Europa și Australasia. Urmează să fie adăugate mai multe date în Asia și nu numai.
A vândut deja peste 600.000 de bilete, despre care mereu modestul „Fiddy” spune chicotind „ar fi impresionant pentru alți tipi, dar eu sunt 50 Cent”.
Singurul lucru care l-ar putea atrage înapoi după asta ar fi dacă vechii lui mentori – Eminem și Dr Dre – ar veni cu el. „Dacă aș putea să-i scot pe Em și Dre din casă, aș mai face un alt turneu. Dar nu cred că se va întâmpla asta.”, spune el. Din păcate, cariera lui a fost presărată și cu scandaluri.
Nimic nu l-a oprit după ce s-a lansat
50 Cent s-a lansat în februarie 2003. Debutul său a fost unul dintre cele mai vândute discuri din toate timpurile. A fost inspirat de o poveste reală de gangsteri. A petrecut inclusiv ceva timp în închisoare și a trecut printr-o tentativă de asasinat în care a fost împușcat de nouă ori.
Single-ul său de debut, „In Da Club”, este încă un succes uriaș datorită refrenului său: “Hei, Shorty, este ziua ta”.
Rapperul este încă pe locul 114 în clasamentul mondial al Spotify, în ciuda faptului că nu a mai lansat un album de studio din 2014.
A existat chiar și o dezbatere despre ce single să lanseze la acea vreme, Dr Dre făcând eforturi pentru „If I Can’t”. „Dar m-am gândit, nu, trebuie să mergem cu „Go Shorty, este ziua ta”. Pentru că fiecare zi este ziua cuiva și face melodia din nou relevantă”, spunea el.
„Și am avut dreptate. Nu s-a oprit din creștere. Am primit o placă acum pentru că a fost ascultată de un miliard de ori pe Spotify”, recunoaște artistul.
În ciuda faimei apărute brusc, rapperul a transformat succesul într-un mini-imperiu
A creat linii de îmbrăcăminte, jocuri video, alimente sănătoase și parfumuri cu numele lui. Ba, mai mult, s-a lansat și în alte domenii: actorie și producție.
Cu toate acestea, își amintește încă momentul când a auzit că albumul a depășit 800.000 de vânzări în prima săptămână. Era în timpul unui turneu, stătea într-un autobuz și se îndrepta spre Washington DC.
„Pe vremea aceea mă gândeam că dacă aș putea să mă rog pentru un singur lucru, a fost ca acea piesă să fie un succes. Dar un lucru pe care l-am învățat despre mine este că vreau mereu mai mult”, spunea el râzând, într-un interviu pentru The National News.
„A avut atât de mult succes și energie încât am început să simt că aș putea avea orice vreau. Albumul se numea “Get Rich or Die Tryin” și mi-am spus: „Nu, lasă-mă să mor mai târziu. Acum am un sentiment grozav”.