Să nu credeți că întrebarea „Cum mă voi îmbrăca astăzi la birou?” este irelevantă. Dimpotrivă, vestimentația pentru birou necesită gândire. Trebuie să alegi pantaloni de damă, cămăși de damă, fuste și sacouri potrivite. În materie de stil, este nevoie doar de câteva detalii pentru a atrage toate privirile, dar și pentru a pierde toată credibilitatea pe care ai petrecut multe luni de zile să o dobândești. 

Așa că, înainte de a ceda vocii mici care te îndeamnă să îți exprimi personalitatea printr-un look vestimentar de lucru unic, ca să nu spunem original, ține cont de următorul lucru: la birou, nu te îmbraci (doar) pentru a te mulțumi pe tine.

Reguli pentru a te îmbrăca bine la locul de muncă

Este adevărat că nu hainele nu-l fac pe om, dar pentru a fi respectat la locul de muncă, trebuie să arăți ca atare. În termeni practici, acest lucru înseamnă că este foarte bine să ai competențele necesare pentru acest loc de muncă. Dar atâta timp cât nu stăpânești codul vestimentar de birou pentru industria ta, nu ai șanse să urci în ierarhie. 

Dacă vreți să știți cu siguranță, mergeți în orice cartier de afaceri din lume, la ora 13:00 într-o zi lucrătoare. O grămadă de oameni de patruzeci și ceva de ani, dinamici și grăbiți, se vor succeda în fața ochilor tăi, cu un stil vestimentar copy-and-paste care nu lasă niciun dubiu în privința profesiilor practicate în zonă. Companiile bancare, financiare, de asigurări și de consultanță impun un cod vestimentar la locul de muncă, cu cămăși de damă albe și pantaloni de damă de culoare închisă. 

În cazul femeilor manageri sau directori, în ceea ce privește îmbrăcămintea pentru birou este ceva mai flexibilă. Atenție, însă, la excentricitățile de formă (fusta culotte, de exemplu), lungime (fusta prea scurtă), culoare și material. Dacă sunteți un tânăr absolvent și abia ați fost angajat, evitați stângăciile clasice. Dar nici doamnele cu experiență nu sunt imune la anumite greșeli de dress code la locul de muncă. Alegeți cu grijă pantaloni de damă și cămăși de damă potrivite, din materiale de calitate și croială conformă.

Îmbrăcămintea este un instrument de comunicare extrem de important, la fel ca și cuvintele. De exemplu, hainele

care sunt prea cool pot fi dăunătoare pentru percepția mediului profesional și pentru concluziile care pot fi trase cu privire la atitudinea la locul de muncă. De asemenea, este recomandabil să alegeți ținuta potrivită pentru un interviu de angajare.

Cum să te îmbraci la serviciu când ești femeie?

Dacă ești în pană de idei despre cum să te îmbraci la serviciu, iată câteva elemente de bază pe care trebuie să le știi:

  • , într-un ton colorat sau neutru.
  • O rochie de lungime potrivită poate fi de asemenea potrivită.
  • Un sacou blazer va da structură ținutei.
  • Pentru partea de jos, alege o fustă, nu prea scurtă, sau pantaloni de damă eleganți.

Există o negociere între ceea ce vrem să arătăm despre noi înșine și ceea ce ne dorim pentru noi înșine. Cu alte cuvinte, îmbrăcămintea este rezultatul întâlnirii dintre grija pentru propria imagine și căutarea confortului. Dar nu este un scop în sine: este un cod practic pentru a se insera și a crea legături; o cheie de intrare care permite neutralizarea codurilor pentru a nu fi văzut, ci auzit.

Te plângi că ținuta ta de lucru nu-ți reflectă personalitatea? Va trebui să aștepți până în weekend pentru a oferi fustelor tale din tul puterea de a dezvălui artista din tine! Pentru că ceea ce contează, prin stilul tău vestimentar, este capacitatea ta de a înțelege (și de a te adapta la) cultura companiei tale. Dincolo de aparență, alegerile vestimentare vă permit să vă afirmați locul pe care doriți să îl ocupați în cadrul companiei și, la un anumit nivel ierarhic, să vă stabiliți legitimitatea. Ceea ce contează este modul în care persoana își însușește acest cod vestimentar, acordând atenție propriului corp, pentru a nu-l denatura.

Astfel, respectarea codului vestimentar impus de companie nu împiedică exprimarea personalității proprii. Acest lucru se poate face în moduri mici: o cravată, un ceas, o bijuterie discretă.

Iarna nu este momentul potrivit pentru o vestimentație elegantă, dar va trebui să faci față provocării unui stil cald și elegant. Regula de bază pentru a te îmbrăca la birou este aceeași pentru toată lumea: dacă nu vrei să îți fie frig, îmbracă-te în straturi. Pentru o ținută de lucru ideală, alegeți materiale nobile și croieli structurate pentru toate straturile vizibile: lână, cașmir sau alpaca pentru cardigane și pulovere, asortate cu cămăși de damă și pantaloni de damă pe măsură În timpul verii, jucați-vă cu materialele, mai degrabă decât cu lungimile, pentru a rezista la căldura toridă. Evitați materialele sintetice: inul și bumbacul sunt deosebit de eficiente împotriva transpirației atunci când vă îmbrăcați pentru birou.