TikTok a eliminat un procent imens din melodiile de pe platformă. Aplicația nu a putut ajunge la un acord cu Universal Music Group

TikTok a eliminat un procent imens din melodiile de pe platformă. Aproximativ trei milioane de piese au fost șterse de pe aplicație și alte patru milioane urmează să fie înlăturate la finalul acestei luni.

Emma Capotă
Publicat: 29 februarie 2024, 9:45
Se estimează că până la 80% din toată muzica de pe TikTok ar putea fi eliminată / Getty Images

TikTok a fost lansat în 2016 de către compania chineză ByteDance. În prezent, este disponibilă în peste 150 de țări. Rețeaua socială are birouri în Beijing, Los Angeles, Moscova, Mumbai, India, Seul, Coreea de Sud și Tokyo.

TikTok a eliminat un procent imens din melodiile de pe platformă

Aplicația de socializare, dedicată videoclipurilor de scurtă durată, a început să înlăture din ce în ce mai multă muzică de pe platforma sa. Motivul ar fi disputele permanente cu Universal Music Group (UMG) privind drepturile de autor.

TikTok a eliminat deja toate melodiile care au contracte cu această casă de discuri. Acum este nevoită să facă același lucru și cu autorii. Acest lucru înseamnă că videoclipurile care conțin piese ale unor artiști precum Harry Styles și Adele, care au semnat contracte cu Universal, ar putea fi în curând „amuțite”.

Platforma a declarat că până la 30% din ceea ce sunt considerate „melodii populare” ar putea fi eliminate. Estimările din industrie aproximează, de asemenea, că până la 80% din toată muzica de pe TikTok ar putea fi dezactivată.

Acest lucru se datorează unui fenomen numit „drepturi de autor divizate”. Mai exact, dacă un compozitor care are contract cu Universal Music a contribuit chiar și cu o mică parte la un cântec, întreaga înregistrare va trebui, teoretic, să fie dată jos. Asta include și melodii ale artiștilor de la alte case de discuri. Mulți dintre ei aparțin de cele două case de discuri majore rămase, Sony și Warner.

Muzica celor de la Universal Music Group nu mai este licențiată pentru TikTok

Conform BBC, muzica produsă de casa de discuri Universal a fost licențiată pentru TikTok până la începutul acestui an. Drepturile au expirat și nu au fost înnoite deoarece părțile contractuale nu au reușit să ajungă la un acord cu privire la cât ar trebui să plătească aplicația artiștilor.

Ca urmare, catalogul de înregistrări al casei de discuri, care numără aproximativ trei milioane de melodii, a fost eliminat la începutul lunii februarie. De asemenea, contractul privind catalogul editorial expiră la sfârșitul săptămânii. Acest lucru înseamnă că cel mai probabil alte patru milioane de melodii vor fi scoase de pe platformă.

Universal a acuzat TikTok că îi „intimidează” prin faptul că vor să plătească doar o „fracțiune” din valoarea pe care alte platforme o plătesc pentru muzica lor. UMG a dezvăluit că doar 1% din veniturile lor totale provin de la platformă, în ciuda faptului că are peste un miliard de utilizatori.

Drept răspuns, TikTok a declarat că Universal prezintă o „narațiune și o retorică falsă”. Muzica este principala atracție a aplicației. Creatorii de conținut se folosesc în majoritatea cazurilor de melodii pentru a da un înțeles videoclipurile lor.

Aplicația a devenit și un instrument pentru creșterea în popularitate a artiștilor, făcându-și piesele auzite. În SUA există chiar și un top 50 TikTok Billboard, care este calculat pe baza traficului produs de utilizatori.

PARTENERI