În cele 550 de săptămâni petrecute în topul Billboard 200, „Born to Die” a urcat până pe locul 2. Este surprinzător faptul că nu a reușit să atingă niciodată prima poziție, având în vedere cât de bine s-a vândut și s-a difuzat în ultimii 12 ani. Este unul dintre cele mai longevive discuri din istorie care nu a cucerit niciodată locul 1 în clasament.
Lana Del Rey a egalat una dintre cele mai mari performanțe ale lui Adele
Lana Del Rey a devenit celebră în industria muzicală în urmă cu peste zece ani, când și-a lansat albumul de debut, intitulat „Born to Die”. De atunci, compozitoarea a scos numeroase single-uri, colaborări și discuri, însă nimic nu a egalat succesul pe care l-a avut primul ei proiect.
„Born to Die” a intrat din nou în topul Billboard 200, marcând astfel o nouă realizare pentru Del Rey. Discul sărbătorește atingerea a 550 de săptămâni în clasamentul celor mai consumate albume din SUA, o cifră care în toată istoria a fost atinsă de foarte puține albume.
Săptămâna precedentă, „Born to Die” a coborât două poziții în clasament, stabilindu-se pe locul 72. Luminate a dezvăluit că, după mai bine de un deceniu de prezență în clasament, titlul continuă să vândă un număr impresionant de copii. Statisticile de săptămâna trecută au arătat că proiectul de succes al Lanei a înregistrat încă 13.300 de unități echivalente. Cifra este cu adevărat incredibilă pentru un album lansat în 2012.
„Born to Die” este al doilea album al unei muziciene solo care ajunge la 550 de săptămâni în Billboard 200. Singura artistă care a reușit să atingă în trecut această performanță este Adele, cu albumul ei „21”. Discul blondinei a ajuns acum la 608 săptămâni petrecute în clasament. În prezent, acesta ocupă locul 184.
„Born to Die” este al treilea album din istorie care ajunge la această performanță
Având în vedere toate albumele ale căror interprete sunt femei, „Born to Die” devine al treilea album din istoria Statelor Unite care a reușit să stea cel puțin 550 de săptămâni în Billboard 200.
„Rumours” de la Fleetwood Mac este pe cale să intre în clubul celor 600 de săptămâni. Discul are în prezent 595 de cadre petrecute pe listă. Cifrele par, însă, să fie în favoarea lui, deoarece capodopera urcă pe locul 29 și, cel mai probabil, va fi prezent mult timp în clasament.
Del Rey a lansat „Born to Die” la începutul anului 2012, transformându-se peste noapte dintr-un talent underground în ascensiune într-un superstar global. În mod miraculos, discul nu s-a bazat pe o serie de single-uri radio masive. Mai degrabă, a profitat de influența nouă și puternică a internetului în cultura pop, relatează Forbes. Blogurile și rețelele sociale au ajutat milioane de oameni să-i asculte muzica, lucru care i-a adus doar avantaje.