Grupul K-pop format din șapte membri a câștigat faima internațională datorită recordurilor de vizualizări ale videoclipurilor pe YouTube, vânzărilor de albume și puterii starurilor. Conform The Hollywood Reporter, grupul a câștigat 130 de milioane de dolari în 2019 doar din vânzările de produse.
A fost întotdeauna BTS un grup K-Pop?
Odată cu debutul lor în 2013, trupa sud-coreeană BTS, formată din 7 tineri, a devenit un fenomen care a depășit cu mult sfera muzicală. Prima lor piesă – „No More Dream” – a câștigat premiile New Artist of the Year la Melon Music Awards, Golden Disc Awards și Seoul Music Awards.
Iar grupul sud-coreean a reușit toate acestea cântând în cea mai mare parte în limba lor maternă, creând premise pentru alte formații muzicale asiatice.
Septetul, format din membrii J-Hope, Jimin, Jin, Jungkook, RM, Suga și V, nu a mai lansat un album din 2022, de la „Proof”. Albumul este o antologie care celebrează cei nouă ani de activitate ai trupei și include 35 de piese, printre care hituri vechi, cântece nelansate și demo-uri.
BTS a debutat pe 12 iunie 2013 cu un album single numit „2 Cool for Skool”. Proiectul a avut o natură rebelă, abordând subiecte de neînțelegere și prejudecăți.
Din punct de vedere muzical, s-a orientat mai mult spre hip-hop. Însă, acest lucru nu este surprinzător, deoarece membrii Suga și RM au un trecut în scena rap underground din Coreea. Până în prezent, influențele hip-hop ale BTS le permit să iasă în evidență cu autenticitate.
Cum a devenit BTS una dintre cele mai populare trupe din lume
Deși se identifică drept un grup K-pop, ei și-au schimbat stilul de-a lungul anilor. Ba mai mult, au avut întotdeauna o linie puternică de rap. Forța abilităților lor de rap le-a permis să fie unul dintre puținii artiști non-occidentali care au ajuns în topul Billboard al albumelor rap.
Inspirațiile lor rap continuă și pe albumul „Proof”. Unul dintre single-urile incluse, „Born Singer”, este adaptat după piesa „Born Sinner” de J. Cole, de pe albumul său din 2013 cu același nume. BTS a lansat și interpretat neoficial această piesă încă din 2013.
Totuși, cum a devenit BTS o trupă atât de populară? Muzica lor – care acoperă mai multe limbi, inclusiv coreeană, engleză și japoneză – atrage un public global. Acest lucru a provocat o scânteie uriașă în turismul din țara lor natală. În 2020, HRI a raportat că cel puțin 796 000 de persoane au vizitat Coreea de Sud pentru BTS.
Acesta este doar un exemplu pentru cât de vastă și diversă este baza lor de fani. ARMY – care înseamnă Adorable Representative M.C. for Youth – s-a dovedit a fi incredibil de loială, în special pe rețelele sociale.
Fiecare membru are peste 49 de milioane de urmăritori pe conturile lor personale de Instagram. Grupul însuși are peste 75 de milioane de urmăritori pe Instagram, ceea ce îi face cea mai urmărită trupă de pe aplicație.
Pe Twitter, grupul are 46 de milioane de urmăritori, conform grammy.com. Fiecare dintre postările lor de pe această platformă adună în jur de 2 milioane de aprecieri.
Membrii BTS și ARMY au format o legătură puternică
Membrii BTS au, însă, multe calități care îi fac irezistibili. Muzica lor bună, care transcende genurile, este doar un bonus. Sunt și performeri extrem de talentați. Mesajele lor înălțătoare din cântece sunt foarte apreciate.
Vorbind deschis despre probleme importante, au creat o legătură organică cu fanii lor. Prietenia dintre membrii grupului este evidentă. Această comunitate și confortul pe care mulți oameni îl găsesc în grup îi fac pe fani să fie și mai pasionați în susținerea lor.
În prezent, fanii grupului de băieți așteaptă reunirea membrilor, după ce fiecare își va fi achitat obligațiile față de patrie.