Ilustratorul japonez Hajime Sorayama a susținut că interpreta în vârstă de 42 de ani – al cărei film-concert a avut un eșec la box office în al doilea weekend – a furat unele dintre designurile sale pentru un costum metalic și o cască, pe care le-a purtat în timpul unor etape recente din turneu.
Beyonce a fost acuzată că „a copiat” vizualurile turneului „Renaissance” de la un artist japonez
Într-o postare pe rețelele sociale de luni, Beyonce a fost acuzată că a copiat unele dintre cele mai impresionante designuri de la turneul său de succes, „Renaissance Tour”. Artistul japonez Hajime Sorayama a declarat pe Instagram că celebra cântăreață a „furat” unele dintre creațiile sale. Acestea includ un costum metalic și o cască pe care le-a purtat Beyonce în timpul unor etape recente ale turneului său.
El a distribuit fotografii de la concertele ei, în care aceasta apare purtând o cască argintie strălucitoare, cu țepi ca niște antene ieșind peste urechi. Au fost postate, de asemenea, ilustrații pe care artistul în vârstă de 76 de ani le crease anterior.
Ilustrațiile lui Sorayama evocau desene SF clasice de la jumătatea secolului al XX-lea. Ele prezentau femei îmbrăcate în costume argintii, purtând căști similare, cu țepi aproape identici, ca niște ace, ieșind la nivelul urechilor.
Cu toate acestea, artistul a fost atacat de membrii BeyHive în comentarii. Mai mulți dintre ei au subliniat că desenele sale par puternic inspirate de arta conceptuală science-fiction anterioară. Prin urmare, ele ar fi putut să o inspire și pe Beyonce.
„Ar fi trebuit să ceri, ca să-ți pot face o lucrare mult mai bună”
„Yo @beyonce. Ar fi trebuit să ceri «oficial» ca să-ți pot face o lucrare mult mai bună. Așa cum am făcut pentru omul meu @theweekend”, a scris Sorayama în descrierea postării sale de pe Instagram.
Anterior, artistul japonez a colaborat cu The Weekend pentru a concepe noua copertă pentru reeditarea aniversară de 10 ani a mixtape-ului său din 2011, Echoes Of Silence. Aceasta prezenta o figură de android argintiu în profil, cu gâtul arcuit înapoi. Figura părea, însă, complet robotică, spre deosebire de alte designuri pe care le-a împărtășit luni. Acestea prezentau chipuri de femei umane.
Pentru a-și susține punctul de vedere, Sorayama a inclus o fotografie a ecranului video masiv de la unul dintre concertele lui Beyonce, care o arată în prim-plan.
Fața ei de dimensiuni monumentale era înconjurată de o cască elegantă, cu o linie a părului înclinată și cupe în formă de clopot peste urechi, inclusiv cuie metalice ieșind în afară, asemenea figurilor din lucrările lui Sorayama, relatează Daily Mail.
Totodată, de buza inferioară îi atârna o bijuterie izbitoare. Beyonce a părut să adopte un stil similar – fără decorarea buzelor – pentru coperta artistică a single-ului său, „My House”.
O altă fotografie arată un prim-plan al unui tricou gri care a fost vândut la unul dintre spectacolele lui Beyonce.