Influencer-ul este utilizatorul unei reţele de socializare, care se bucură de un număr foarte mare de urmăritori. Acesta împărtăşeşte un anumit volum de conţinut, fotografii, videoclipuri, însă deţine şi abilitatea de a-şi influenţa urmăritorii. Altfel spus, un influencer este un lider de opinie, deţinând o serie de abilităţi de comunicare şi persuasiune, având drept scop trimiterea unor mesaje promoţionale în numele anumitor companii sau mărci. Astfel, influecerul are abilitatea de a înlesni şi deschide traseul dintre emiţător şi receptor, scopul fiind acela ca mesajul său amplificat să ajungă cu repeziciune şi precizie la publicul ţintă. Un influencer se va îndrepta spre domeniile pe care le cunoaşte şi în care are experienţă, însă succesul său presupune urmarea anumitor paşi care au rolul de a depista cu rapiditate publicul ţintă şi necesităţile acestuia. Pentru a se bucura de succes, influencer-ul va avea nevoie să stabilească strategii de marketing digital, astfel încât mesajele transmise să fie cele aşteptate de plaja vizată.
Domeniile unui influencer
În funcţie de sectorul de activitate, există travel influencer, fashion influencer, fitness influencer, practic, domeniile fiind extrem de variate şi dictate de interesul depistat în rândul urmăritorilor. De asemenea, se mai poate face o departajare, în funcţie de abilităţile şi statutul influencer ului, existând micro influencer, persoane apropiate publicului, precum şi top influencer, respectiv celebrităţile şi vedetele care aleg să fie active în mediul online. Oricare ar fi tipul de influencer, acesta are capacitatea de a capta atenţia şi de a influenţa alegerile urmăritorilor săi.
Cum se pot câştiga bani din activitatea de influencer?
Eficienţa mesajului transmis de către un influencer se recompensează financiar, companiile al căror produs îl promovează, plătind contravaloarea acestui serviciu de marketing. Astfel, influencer marketing este termenul aflat în strânsă legătură cu un câştig financiar, acesta ghidând comportamentul de cumpărare al comunităţii şi facilitând achiziţionarea rapidă a unui produs sau serviciu. Contactul dintre companii şi influencer este facilitat de existenţa anumitor platforme de profil, unde există proiecte de sponsorizare disponibile. De asemenea, un influencer se poate propune chiar el unei companii, sau poate apela la companiile de profil.