(P) Care sunt defecțiunile pe care le întâlnești cel mai des vara la mașini

Deși mulți dintre noi acordăm mai multă atenție mașinii în general iarna, când vremea de afară ne poate afecta grav autoturismul, este esențial să știm că și vara, trebuie să fim precauți. Astfel, sunt câteva tipuri de defecțiuni care sunt caracteristice mai ales sezonului cald. Cea mai importantă componentă a mașinii este bateria. În primul rând aceasta trebuie verificată periodic , pentru că durata ei de viață este de regulă de 4-5 ani, însă din cauza uzurii și a unei maniere agresive de a conduce, aceasta poate ceda. Totodată, acumulatorul poate întâmpina probleme, de regulă, la temperaturi extreme, fie că vorbim de ger, fie că e caniculă. O altă problemă care poate afecta bateria este de exemplu funcționarea aerului condiționat la maximum, care cauzează probleme cu motorul suflantei şi cu siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului.

Publicat: 15 iunie 2018, 12:55

Canicula afectează anvelopele

Cauciucurile reacţionează la temperaturi extreme, fie că vorbim de anvelope pentru camioane cu tractiune, fie ca e vorba de masini mici. Astfel, anvelopele pot avea probleme la temperaturi de peste 30 de grade Celsius pentru că, în contact cu asfaltul, care oricum are o temperatură cu cel puțin 5-10 grade mai mare decât cea din aer, pot ceda. Trebuie să ai grijă ca ele să fie umflate corespunzător, să nu aibă gâlme și, foarte important, să nu fie uzate. S-ar putea să i se pară în regulă pentru că e vară, dar nu este deloc așa. Trebuie să ai în vedere că niște anvelope “obosite” ” influenţează dramatic distanţa de frânare.  Totodată, presiunea din pneuri determină de asemenea consumul mașinii, care oricum este destul de mare vara. Căldura mare poate afecta și frânele. Dacă auzi zgomote clare din zona în care se află frânele, trebuie să știi că s-ar putea să ai probleme cu plăcuţele de frână sau cu întregul sistem de frânare.

Bujiile se strică cel mai des

O altă problemă des întâlnită în sezonul cald este, după cum spun mecanicii, funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic. Asta îți poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control, iar cauza principal a problemelor de acest tip sunt bujiile. Trebuie să le verifici periodic pentru a vedea dacă acesta funcționează așa cum trebuie.

Probleme la amortizoare

Gropile care apar după sezonul rece în carosabilul neîngrijit pot duce la probleme mari cu amortizoarele. Este vorba despre șocurile verticale puternice pe care le suportă mașina și care pot provoca probleme mari la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar și la sistemul de frânare. Cel mai bine este să circuli cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări. Totodată, de multe ori, când mergem în vacanțe vara, circulăm pe tot felul de drumuri pietruite sau neasfaltate, iar pietricele din acestea pot sări oricând să ne spargă parbrizul. De aceea, este recomandată viteza redusă și mai ales păstrarea unei distanțe corespunzătoae față de autovehiculul din față.

Servodirecția

Tot drumurile proaste, dar și un stil agresiv de condus pot cauza probleme la servodirecție. Dacă observe că mașina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales la cele rapide, atunci este posibil să ai probleme cu sistemul de servodirecție și cel mai indicat este să apelezi la specialiști.De exemplu, poți ști că ai probleme cu servodirecția dacă la un viraj depui efort mai mult decât de obicei în manevrarea volanului. Tot printre cel mai des întâlnite probleme ale mașinii vara se numără și scurgerile de lichide. Este vorba de micile pete care se formează sub maşină și care pot proveni din mai multe locuri, de la frâne, transmisie, lichid servo sau chiar din rezervor. Nu trebuie să ignore nici măcar cele mai mici picături.

 

PARTENERI