Dacă te gândești și tu să creezi campanii de marketing de efect, atunci bannerele nu ar trebui să lipsească din proiect. Am creat un ghid util pentru alegerea unui banner de impact, pentru ca investiția să fie una cât se poate de eficientă și de economică.
5 întrebări la care să răspunzi înainte de a alege un banner
Înainte de a te decide asupra unui format de afiș publicitar, este musai să răspunzi la câteva întrebări. Răspunsurile acestora vor contura mai clar viziunea asupra campaniei tale și vor oferi indicii importante echipei ce se va ocupa de conceptul de creație al bannerului. Așadar, iată lista de întrebări:
- Cum arată fundalul pe care va fi poziționat bannerul? Există elemente care ar putea distrage privirea publicului? – astfel vei putea decide exact care este poziționarea adecvată a afișului publicitar.
- Oamenii vor fi expuși mesajului de aproape sau de la depărtare? – în acest mod vei decide care este cel mai bun unghi de amplasare al banner-ului.
- Îți dorești un banner prin care să targetezi pietonii sau șoferii? – în funcție de acest criteriu vei decide dimensiunea textului, precum și cromatica și lungimea mesajului transmis.
- Care sunt elementele din care se compune mesajul campaniei tale? – ținând cont de acestea vei putea obține o estimare a bugetului necesar pentru realizarea banner-ului.
- Din ce material vrei să fie realizat bannerul? – poți opta între materiale convenționale și cele premium. O alegere inspirată este blackout-ul textil.
Sfaturi utile pentru un banner de impact
Bannerele sunt ușor de utilizat și de montat indiferent de suprafață. Aceste elemente de semnalistică publicitare sunt afișate pe fațadele clădirilor, la intrările în anumite sedii de firme și insituții și nu lipsesc nici măcar de la competițiile sportive, pentru prezentarea sponsorilor.
Pentru a creea un banner eficient din punct de vedere al efectelor de marketing, ține cont de câteva sfaturi utile:
- Folosește un font lizibil, ușor de citit. Evită fonturile care imită scrisul de mână, deoarece acestea sunt, de regulă, cele mai greu de descifrat. Deși fonturile stilizate au un design aparte, ele au tendința de a obosi privirea iar urmarea este că șansele ca mesajul campaniei să fie ignorat cresc.
- Apelează la contraste. Pentru a obține un banner cu un design de impact, apelează la constrastele cromatice. Mizează pe culorile vii, care captează privirea. Poți stabili un constrast între nuanța fundalului și cel al textului folosit.
- Alege materialul în funcție de destinația bannerului. Bannerele pot fi poziționate în interiorul unei incinte sau în aer liber. Locul în care vor fi montate acestea este decisiv în alegerea materialului din care trebuie să se realizeze. Blackout-ul textil este un material impermeabil, cu proprietăți ignifuge, foarte potrivit pentru a face față condițiilor meteo capricioase.
Pentru a realiza bannere de impact, îți recomandăm să apelezi la serviciile unei firme specializate.