Întâlnim, astfel, chiar și în domeniul producției agricole proprietari de firme care au început să își vândă produsele prin intermediul internetului. Acestia au constientizat ca nu mai pot concura cu alti producatori decat de pe aceleasi pozitii. Comertul modern nu poate neglija mediul online, efervescenta acestuia fiind constanta. Putem spune, practic, ca “cine nu e online nu exista”.
Unii au site propriu pentru vânzarea produselor, in timp ce alții apelează la rețelele sociale, unde dețin diverse pagini. Totodata, altii apeleaza la grupuri unde isi fac simtita prezenta, preferate fiind marile grupuri de vanzari si publicitate. Este insa de-ajuns prezenta pe Facebook pentru a iti putea vinde produsele si a te face cunoscut in piata?
Totuși, putem spune ca deținerea unui site are multiple avantaje fata de detinerea unei simple pagini de Facebook. Cei care dețin un site web își vând produsele mult mai repede fata de un anumit comerciant care își promovează produsele prin intermediului unei simple pagini de Facebook sau pe grupurile de pe reteaua de socializare, de pildă. Pe Facebook trebuie sa ai prezenta constanta, sa incarci lucruri inedite pe pagina pentru a atrage cititori. De-abia dupa aceea, la strangerea unui anumit numar de like-uri, te poti lauda ca pagina ta are succes.
Site-ul pe care il detine un anumit comerciant sau producator îți oferă multiple avantaje daca te afli in pozitia de cumparator. Astfel, poți avea acces la toate produsele disponibile in portofoliul comerciantului, având posibilitatea, din poziția de comparator, sa studiezi atent marfa disponibila.
In plus, pe site poți comanda direct marfa dorita fără să mai apelezi la telefon pentru a suna comerciantul și a ii solicita produsul dorit. Pe de altă parte, un site trebuie sa fie atractiv pentru cumpărător, să aibă o interfață plăcută ochiului și, cel mai important, navigarea sa fie extrem de facila. Un site de vânzări trebuie sa fie simplu de folosit, pentru a nu îl pune pe cumpărător in pozitia de a căuta ceva și de a nu se descurca în noianul de produse.
Totodată, foarte important pentru cei care dețin un site de vânzări este sa specifice datele de contact. Un client este foarte atent atunci când cumpără online iar încrederea sa trebuie câștigată. In acest sens , datele de contact ale firmei trebuie sa fie vizibile.
Nu va rezumați doar la a trece pe site câteva numere de telefon, ci incercati sa oferiți toate datele disponibile despre firma dumneavoastră . Nu uitați să treceți strada in care firma are sediul social, precum și codul fiscal al firmei. Cumparatorii vor căpăta încredere când vor vedea că firma nu este una dubioasă, din moment ce toate datele ei de contact sunt disponibile pe site. Având la îndemână, codul fiscal de înregistrare a firmei, clienții pot verifica cu usurinta daca aceasta este înregistrată la Registrul Comerțului.