5 metode de personalizare eficiente în promovarea afacerii

Accesibilitatea fondurilor menite să ajute dezvoltarea mediului de afaceri dar și nevoia tot mai mare de independență a oamenilor atunci când vine vorba de realizarea propriilor venituri au condus la o creștere semnificativă a numărului de antreprenori din România.

Publicat: 1 aprilie 2019, 10:43

Mai mult decât atât, afacerile noi continuă să apară și să se dezvolte, ceea ce înseamnă un mediu concurențial tot mai aspru. Dacă ai o afacere, cu siguranță trebuie să faci eforturi considerabile pentru a-i spori vizibilitatea și pentru a convinge consumatorii să aleagă produsele sau serviciile tale.

Din fericire, această dezvoltare a numărului de afaceri a condus și la evoluția metodelor de promovare aflate la dispoziția întreprinzătorilor. Pe lângă nenumăratele opțiuni oferite de mediul virtual, promovarea business-ului tău încă se poate face și în mediul real.

Iată cinci metode de personalizare eficiente, atunci când vine vorba de promovarea unei afaceri.

Standuri expoziționale personalizate

Târgurile, în general, precum cele de joburi, auto sau de vacanțe, reprezinta un prilej excelent pentru a pune în practică un stand expozițional, prin intermediul căruia să atragi atenția asupra afacerii tale. Aceste standuri sunt mobile și sunt poziționate în sălile dedicate diferitelor evenimente care permit astfel de reprezentări.

Dacă dorești să apelezi la o astfel de metodă, trebuie să știi că există companii specializate în realizarea standurilor de expoziție. Acestea pot fi mai ieftine sau mai scumpe, în funcție de complexitatea lor, iar firma la care apelezi poate garanta inclusiv transportul la locația la care vrei să fie amplasat standul.

Eficiența unei astfel de metode constă în faptul că va atrage, în mod real, atenția celor care se prezintă la evenimentul la care decizi să participi, iar un reprezentant al companiei tale poate oferi consumatorilor informații și detalii care i-ar putea atrage spre produsele sau serviciile tale.

Acest stand trebuie să fie personalizat  astfel încât să reprezinte cât mai bine ceea ce vrei să transmiți în legătură cu afacerea ta și să atragă atenția potențialilor consumatori într-un mod pozitiv.

Reduceri convingătoare

Atunci când același stimul este oferit în mod constant unei persoane, aceasta va înceta, la un moment dat, să reacționeze la acesta. Același lucru este valabil și în cazul afacerii tale.

Dacă  apelezi prea des la reduceri ca o metodă de atragere a clienților, această tactică va înceta să aibă credibilitate, întrucât oamenii vor avea impresia că totul este doar o iluzie, iar reducerile nu există.

Oferă astfel de avantaje clienților doar la ocazii speciale, astfel încât acestea să aducă un plus de valoare în relația ta cu ei.

Profită de mediul online

Perioada contemporană ne ține conectați mai mult ca oricând la Internet, iar timpul petrecut de oameni pe rețelele sociale trebuia să fie exploatat de companii. Astfel, au apărut metodele de promovare online, atât în cadrul rețelelor, cât și pe alte diferite site-uri.

Acum poți investi în variante precum Instagram Ads, Facebook Ads, Youtube Ads  sau Google AdWords, pentru că eficiența acestor metode este dovedită, având în vedere obiceiurile actuale ale consumatorilor.

Avantajele acestei metode, spre deosebire de promovarea la TV și radio sunt reprezentate de costurile mai flexibile, dar și de expunerea mai mare în rândul publicului tânăr, care a migrat către Internet.

 

Prin intermediul mediului virtual, acum poți îmbunătăți atât vânzările, cât și imaginea brandului afacerii tale.

Evenimente speciale

Pentru a atrage atenția asupra afacerii tale, poți crea unul sau mai multe evenimente speciale pe parcursul anului, precum sărbătorirea aniversării companiei ori, pur și simplu, un concept unic de zi în care clienții să poată beneficia de oferte speciale.

Dacă majoritatea întreprinderilor se aliniază tendințelor de a oferi avantaje în aceleași perioade, precum Black Friday sau de sărbători, afacerea ta poate ieși în evidență prin crearea propriei ocazii speciale.  

Bonusuri de fidelitate

O parte foarte importantă a relației business-ului tău cu clienții este reprezentată de măsura în care aceștia se simt apreciați.

Pentru fidelizare, este foarte eficient să le oferi anumite avantaje celor care achiziționează produse sau servicii de o valoare minimă sau celor care fac mai multe cumpărături de la tine. Oferind clienților tăi reduceri sau oferte personalizate, vei reuși să îi convingi pe aceștia că avantajele sunt reale, nu standard și uniforme.

 

Metodele de promovare a unei afaceri au căpătat o complexitate remarcabilă în ultima perioadă, iar modul în care reușești să le gestionezi în favoarea ta poate face diferența în lupta cu ceilalți competitori de pe piață. Poți apela atât la metode ce țin de mediul virtual, cât și la unele desfășurate în viața reală.

Important este ca expunerea să fie personalizată și să le transmită clienților exact ceea ce tu ai vrea ca ei să știe despre business-ul tău.

 

PARTENERI